May 22, 2011

LOKASI SPEEDTRAP DI SELURUH SEMENANJUNG MALAYSIA.. Plus Arah Utara (Dari KL)


1- Km 197.1, Km 198.8 & Km 204.3 selepas exit Kemunting

2- Km 208 & Km 214.8 sebelum exit Kemunting

3- Km 271 berdekataan exit Ipoh Selatan

4- Km 274.4 berdekatan exit Ipoh Utara

5- Km 286.9 berdekatan exit Simpang Pulai

6- Km 296 berdekatan exit Gopeng

7- Km 352.6 selepas exit Sungkai

8- Km 373 berdekatan exit Slim River

9- Km 241.9 berdekatan exit Kuala Kangsar

10- Km 308.6 selepas exit Gopeng

11- Km 252 masa turun bukit selepas terowong Menora

12- Km tak pasti tapi betul2 di R&R Gurun

13- 2 km after tol Juru (90km/j)

14- 5 kamera di atas jambatan pulau pinang (so slow je la kat situ)

Plus Arah Selatan:

1- Km 289 sebelum exit Nilai Selatan

2- Ada 3 kamera antara Km 255 - Km 249 (Persimpangan Seremban - Senawang)

3- Km 253 selepas exit Senawang

4- Km 213.9 selepas exit Alor Gajah

5- Betul2 di exit Jasin

6- Km tak pasti tapi selepas hentian sebelah Tangkak

7- Km juga tak pasti tapi jambatan pertama selepas exit Yong Peng utara

8- Km 97.3 selepas exit Air Hitam

9- Betul2 di exit Sedenak

Plus Tengah:

1- Km 456 selepas exit Sungai Buluh

2- Betul2 di exit Bukit Lanjan

3- Betul2 dibawah Restoran Jejantas Sg Buloh

4- Km 302.8 berdekatan exit Kajang

5- Km 296.5 & Km 297 berdekatan exit Bangi

NKVE

1- 300 meter sebelum tol Jalan Duta (60 km/j)

2- Selepas cabang jalan ke tol Jalan Duta (80km/j)

3- Betul2 di exit Damansara

4- Km 11.2 berdekatan rel keretapi

5- Betul2 di exit Shah Alam

KESAS

1- Km 44.8 berdekatan exit LDP

2- Berhadapan Endah Parade

3- Betul2 di exit Hicom

ELITE (Dari arah KLIA)

1- Km 4.8 selepas exit Batu 3

2- Km 2 - Km 4 atas jambatan berdekatan Makro

3- Betul2 kat bawah restoran jejantas USJ

4- Km 10 sebelum exit USJ

JALAN PERSEKUTUAN

1- Bersebelahan Hotel Mint

2- Berdekatan Esso kat exit Salak Selatan

3- Berhadapan dengan Istana Negara

4- Berhadapan dengan Muzium Negara

5- Kawasan turun bukit selepas pekan Raub (Menghala Kuala Lipis)

6- 2 km sebelum pekan Maran (Arah Kuantan)

7- Area Paya Bungor (Arah Kuantan)

8- Selepas exit ke Bentong (Menghala ke LPT)

9- Jalan Gambang - Kuantan (Turun bukit selepas Matrikulasi Pahang)

10- Berhadapan dengan Mini Malaysia Melaka (70km/j)

11- Berhadapan dengan Zoo Melaka (70 km/j)

12- Bawah jambatan dari Banting ke KLIA (80 km/j)

13- Berhadapan dengan Kolej Inti, Nilai

14- Persimpangan Sg Manggis menghala ke Klang (60 km/j)

15- Berhadapan Tesco Klang (70 km/j)

16- Jambatan berdekatan rumah MB Selangor kat Pasir Panjang (70km/j)

17- 2 km selepas sempadan Perak-Selangor di Jalan Sabak Bernam (berdekatan kilang kelapa sawit)

18- Laluan bertingkat antara USM ke Bayan Lepas

19- Jelutong expressway berdekatan Tesco Pulau Pinang

20- MRR2 antara simpang Taman Melati & Wangsa Maju

21- MRR2 berhadapan Mikro Cheras

May 15, 2011

Salam SELAMAT HARI GURU..

wah...pejam celik pejam celik dah bulan 5 dh kn...hari ini 16 Mei ,seluruh insan bergelar guru, pendidik, pensyarah & seangkatan dgn nya akan sambut hari ini...ape tema hari guru tahun 2011 ni ye??kejap..kejap,nk cek...hiks...

haaa..ni dia temanya.. "GURU PENJANA TRANSFORMASI PENDIDIKAN NEGARA".. ermm, ape maksud di sebalik tema ni agaknya ye?ape yang korang faham disebalik tema ni? bagi i, guru ni mencetus kepada perubahan memberi sesuatu yang lebih baik untuk pendidikan anak2 hari ni..sebab tulah semakin ramai cerdik pandai kat bumi Malaysia ni kan...sampai nak kena beku pengambilan untuk kos2 perubatan...betul k?ntahla... =) ni kat bawah ni ade lagu hari guru tahun ni buat halwa telinga korang.. lirik sekali kt bawah tu...




Bersatu kita menuju paradigma yang baharu

Satu tekad dan harapan menyahut cabaran dunia
Pendidik berkualiti demi mencapai visi
Dengan azam yang murni membentuk akhlak terpuji



Guru mendidik insan dengan setulus hati
Membimbing generasi masa depan
Guru penjana transformasi pendidikan negara
Menjayakan hasrat yang murni Satu Malaysia



Pendidik berinovasi menghasilkan kreativiti
Bersedia hadapi cabaran
Arus tanpa sempadan



Pendidik yang berkualiti
Membentuk akhlak terpuji
Mengimbangkan rohani
Jati diri dan jasmani



Guru mendidik insan dengan setulus hati
Membimbing generasi masa depan
Guru penjana transformasi pendidikan negara
Menjayakan hasrat yang murni Satu Malaysia
Satu Malaysia... Satu Malaysia


dan pada kesempatan ini jugak saya nk ucap selamat hari guru buat semua guru seluruh Malaysia khasnya buat guru2 yg pernah mendidik saya sejak kecil hingga saya berjaya di menara gading..terima kasih buat guru2 di SEKOLAH KEBANGSAAN KG BUKIT,K.TRG, SMK SULTAN SULAIMAN,K.TRG. para pensyarah fakulti Kejuruteraan Awam di UiTM Arau, Perlis, para pensyarah FSPU (construction management dept.), UiTM Shah Alam.. terima kasih untuk semuanya...

salam sayang & kasih dari saya,

bekas anak didikmu... sekian..

May 11, 2011

Coming Soon "City Hunter"

SBS’s upcoming Wednesday/Thursday drama, “City Hunter,” starring Actor Lee Min Ho who will play the leading role, & actress Park Min Young who will play the leading female roles.


The drama is based on the popular Weekly Sh┼Źnen Jump manga and anime series, a live action film starring Jackie Chan was also produced in 1993. 


Check out the preview below as wait for the pilot episode, which is scheduled to air on May 25th!





this video has no sound/audio...